RSS

YA og eBokBib

Å, herrefred så mykje bra eg har lese i det siste. Eg har lagt meg på ungdomsromanar, ya som amerikanarane kallar det. Literature for young adults. Men vi eldre legg vår elsk på det åkkesom. Eg har ikkje ord nok til å fortelje om desse. Bilete av bøkene får halde.

Eg har lasta ned eBokBib-appen på mobilen og er heilt frelst. Her kan du låne over 1000 titlar. Dei blir automatisk levert tilbake etter 21 dagar, men du kan levere dei når du vil før det. Og ja, du kan sjølvsagt lese bøkene offline. I love it!









Dette er fire av dei eg har lese. Og åh;


Hormonane!


Kaoset!


Tankane!



Og kjenslene mine berre...

Og augene mine berre...    

Og øyrene mine berre....    

Og munnen min berre....    





Og hjartet mitt berre...      


Knust!

Anbefalast!

12 kommentarer:

Beathe sa...

Ja,ikke sant det er bra? Jeg har brukt det en god del den siste tiden jeg også. Ser at de ikke har de to øverste bøkene her nede men den nederste har jeg nettopp lastet ned på nettbrettet mitt. Det eneste som er "dumt" er at man ikke kan synkronisere om man feks både har nettbrett og mobil, jeg hadde appen på begge men det ble veldig tungvint fordi man måtte levere inne eller laste ned på begge og det ble litt tungvint. Men ellers er dette helt supert! :-) Og ja, mange gode ungdomsbøker der ute og det er ingen grunn for at ikke voksne kan lese det også!

annkolaas sa...

Glemte å legge inn en bok, så det ble litt edit her. Hæ? Er det ikke en nasjonal app da? Jeg har i alle fall lastet ned alle fire på samme appen. Fantastisk og genialt! Slipper å drasse med en masse bøker på ferie for eksempel, men kjenner jeg meg rett blir det vel en liten bunke likevel.. Å, gled deg (og gru deg!) til den nederste. En utrolig fin og hjerteskjærende bok.

Berit sa...

Det er vel slik at hver (fylkes-)bibliotek har sine bøker? Ser at her er det som regel 3 eksemplar av hver tittel, og da hadde det ikke vært mye å skryte av hvis alle e-bok-lånerene i landet skulle "slåss" om de samme bøkene ;o)
Uansett: det er et fenomenalt fint tilbud, har ikke lest noen av disse, men hva er det de sier i reklamen? DET ER LOV Å LA SEG FRISTE!

annkolaas sa...

Aha, selvsagt! Nå ser jeg at alt jeg har lånt, har kommet fra de to hovedbibliotekene i mitt nærområde. Så det er slik det henger sammen!? Det er mange som har både 7 og 8 eksemplarer, det var derfor jeg tenkte at det var nasjonalt. Men når jeg tenker meg om så er jo 7-8 eksemplarer ekstremt lite i så fall.. Hehe! Fenomenalt fint tilbud ja. Absolutt!

ellikken sa...

Vi er sånn derre boktvillingsjeler *hjerte*

Tine sa...

Herlig! Tar med meg tips videre, for jeg er også glad i å lese ungdomsromaner. Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor de selges til ungdom, og noen ganger leser jeg en voksenroman som har alle karakteristikkene til en ya. Tror vi får problemer med å velge til åpen gruppe i år :)

Mari sa...

Snufs, vårt fylke bruker eBib. Der er utvalget av ungdomsbøker snevert så langt, faktisk så kom ikke barne og ungdomsbøkene til låns der før nå i sommer. Fant de da jeg logget inn for å søke etter boktipset fra deg nå i dag.

Jeg kjenner til tittlene, men så langt har jeg bare lest "Mamma er et annet sted" - faktisk har jeg skrevet om den også. Det overrasker meg nesten, sånn en dårlig blogger jeg har vært de siste to årene. *Hjertet mitt bare" står forresten høyt på listen over norske utgivelser jeg har lyst til å lese, sammen med "Kjære søster"(jeg skal lese ditt innlegg om boka nå).

Mari sa...

Mulig det er nerdete av meg, men jeg måtte telle antall barne- og ungdomsbøker i vårt fylkes app. Det er magre 61 titler. Det er for dårlig. Signert utålmodig ungdomsbok entusiast.

annkolaas sa...

Jeg har ikke talt titlene, men må medgi at de fleste ungdomsbøkene jeg har lest nå er takket være eBokBib-appen, så dermed er nok mitt fylke godt represetert. Men 61 er absolutt for dårlig! Jeg har ikke lest boka du tipset om, men skal absolutt snuse den opp. Takk for det! Har funnet flere gode tips hos deg, så det blir notert sporenstreks. Dårlig blogger? Synes da du skriver titt og ofte jeg?!

Mari sa...

Ja, det blir ikke mange bøkene om man skal ha noen titler til hvert alderssegment. Joda, men det har vært en overvekt av smakebitssøndager, det er fint med litt annet også :)

Meg sa...

Pirke kommentar, men ya står for young adults....

annkolaas sa...

Selvsagt! Det visste jeg jo egentlig. Skal endre sporenstreks. Takk! Rett skal være rett.